A falta només d’una prova de la Copa Catalana d’Endurets, els passats 28 i 29 d’Octubre es va convocar a tots els pilots de 16 anys que la temporada vinent es veuran obligats a fer el salt a l’enduro, a les instal•lacions de La Clua, per a unes jornades de formació.
El programa Talents Enduro 2017 està arribant a final de temporada. Després d’efectuar 4 jornades de formació a les instal•lacions de Parcmotor Castellolí sota la supervisió de Mariano Baró de la Federació Catalana de Motociclisme, la coordinació de Berta Prats de la Fundació Catalana per l'Esport del Motor, i amb Santi Roig com a monitor titular del projecte, el qual també ha acompanyat i assessorat als pilots als endurets durant tota la temporada, es va donar l’oportunitat d’assistir a tots aquells pilots que compleixen 16 anys durant l’any 2017 (per tant és el seu últim any en aquest Campionat), i que hagin participat de manera habitual en les diferents curses independentment de la categoria, (50-TT, 85 cc Cadet i/o S-16) a una estada de dos dies al circuit de La Clua amb l’objectiu de millorar els coneixements teòrics, pràctics i tècnics dels nostres enduristes.
Un total de 16 pilots van poder gaudir de les jornades que començarien amb un breafing per tots ells a càrrec de Mariano Baró. Aquest va presentar un cop més a Santi Roig i Patxi Pérez com a monitors de l’estada del cap de setmana.
El matí va començar amb un tram cronometrat que serviria per definir els dos grups de treball per tot el cap de setmana, segons els temps marcats. Els dos grups van treballar pilotatge i tècnica ambdós monitors durant el cap de setmana, coincidint tant en els moments dels àpats, a les xerrades teòriques, i com no a l’hora d’anar a dormir.
Durant tot el matí de dissabte, els pilots no van baixar de les motos, cosa que evidentment els va agradar d’allò més. Abans del dinar, els pilots van fer el manteniment de les seves respectives motos, per deixar-les apunt per l’endemà.
Però arribaria l’hora de les xerrades teòriques, després de dinar, començant amb l’Oriol Isern, el qual va explicar el funcionament dels amortidors, de les seves parts i tipus.
El repte arribaria a mans de Patxi Pérez, que aconseguiria que tots els pilots seguissin atents a les xerrades teòriques de preparació física i psicologia a l’esport, fent interactuar i creant un bon feedback amb els pilots i persones assistents. El sol, el circuit i les motos seguien aspectants fora de l’aula on es realitzarien les xerrades, però així i tot, els pilots es van veure submergits en un diàleg, que els va fer estar atents i participatius en tot moment. Ja acabat el límit de temps marcat, només va haver-hi uns minuts per contestar a les preguntes dels assistents respecte a nutrició.
El diumenge a les 8 del matí es tornarien a reunir tots per l’esmorzar, ja que abans de pujar a les motos hi hauria dos classes més:
Per un costat Santi Roig va ensenyar a canviar els neumàtics de les motos. Cada un dels pilots va fer l’exercici ell mateix, sorprenent-se de lo ràpid que havien aconseguit fer-ho després de les explicacions del seu monitor.
Mentrestant l’altre grup realitzaria exercicis d’escalfaments propis d’un dia de cursa, amb Patxi Pérez.
Un cop acabat, els grups es canviarien per tal de poder escalfar i aprendre a canviar neumàtics tots els pilots.
I amb això fet, va arribar el moment de tornar al circuit, canviant-se cada grup de monitors, fent trams de muntanya alguns i d’altres al planer de La Clua.
Sense dubte, va ser un cap de setmana molt profitós per tots, esperant per part dels organitzadors i monitors, que l’après durant l’estada a La Clua els serveixi de molt en un futur com a pilots d’enduro.
Més fotografíes: Àlbum
Vídeo resum: