cap setmana parcmotorEl passat 11 de juny, al circuit de velocitat de l’Anoia, Parcmotor Castellolí, s’hi van reunir més de 90 pilots de la Copa Honda CBR 300R, Copa Rieju, Open 600, Open 1000 i Clàssiques, sota una calor sufocant.

El cap de setmana començaria amb tandes d’entrenaments lliures durant tot el dissabte, on ja es preveia que la cursa de diumenge seria dura a causa de les altes temperatures. En acabat, qui ho volgués, podia passar les verificacions administratives i tècniques, avançant així aquest protocol de cada cursa.

Diumenge, ben aviat, els pilots van anar arribant i l’adrenalina es podia respirar a l’ambient, tant des dels box dels més petits (la Copa Rieju), com en la dels més de 40 participants de les Clàssiques de Velocitat, que aprofitarien també amb aquesta cursa per entrenar per les 3 h de Resistència de Clàssiques que es disputarà el pròxim 1 de Juliol.

A la Copa Rieju, l’actual líder Nil Roig es va tornar a endur la primera posició del podi, tal com porta fent en totes les curses d’enguany. El sitgetà va quedar lluny de les posicions capdavanteres en els entrenaments qualificatius, on va brillar amb llum pròpia Daniel Mogeda, el més ràpid amb pràcticament mig segon d’avantatge respecte Luca Gottlicher. En la primera màniga, l’alemany Luca Gottlicher es va imposar després de nombrosos avançaments entre els pilots capdavanters, creuant la bandera de quadres només unes centèsimes per davant de Nil Roig i Aitor Sierra, segon i tercer, respectivament. Daniel Mogeda i Juanjo García van fer quart i cinquè, a menys de mig segon del primer classificat.

La segona cursa del dia va tenir un guió molt semblant a la primera: emoció i igualtat fins al final. En aquesta ocasió la victòria va anar a parar a mans de Nil Roig. En una recta final de cursa d’allò més trepidant, Roig va creuar la línia d’arribada dues centèsimes abans que Gottlicher, segon classificat. Juanjo García va firmar la tercera posició. En aquesta segona màniga, novament dos pilots van finalitzar la cursa a menys de quatre dècimes del primer classificat: Daniel Mogeda i Aitor Sierra.

Amb aquests resultats, Nil Roig es va enfilar fins al primer esglaó del podi, acompanyat de Luca Gottlicher, com a segon classificat; i Aitor Sierra, tercer.cap setmana parcmotor 2

Pel que fa a la Copa Honda CBR300 R, Nicolàs Hernández es va estrenar en lo més alt del podi. El pilot colombià no es va posar gens nerviós en la primera cursa del dia. Situat en les posicions capdavanteres, en una lluita constant amb Erill i Cauchi, sabent esperar el seu moment per efectuar una magistral maniobra a només dues voltes pel final. A poques centèsimes es van classificar Guillem Erill i Ludovic Cauchi, segon i tercer.

Adrián Torres va ser el més ràpid en la segona cursa del dia. El pilot aragonès va estrenar el seu caseller de victòries de la temporada després de sortir victoriós d’una cursa plena d’alternatives. Torres va creuar la bandera de quadres a molt poques centèsimes del segon i tercer classificats, Guillem Erill i Ludovic Cauchi.

En la suma de les dues mànigues, Guillem Erill va aconseguir els punts necessaris per sortir victoriós del Parcmotor Castellolí. El pilot barceloní s’estrena en el primer esglaó del podi aquesta temporada. Nicolás Hernández i Adrián Torres van ocupar la segona i tercera posició del podi.

Marc Creu va vèncer en la categoria Open 1000. El pilot català va reaparèixer després d’un inici de curs inèdit. Rubèn Nasarre va dominar els primers compassos de la cursa, però a menys de quatre voltes pel final, Creu va poder avançar el seu principal rival fins a creuar la bandera de quadres en primera posició. D’altra banda, Raúl Navarro va classificar-se en tercera posició.

En Open 600, Omar Marcet va estrenar el seu particular caseller de victòries amb un prestigiós triomf sobre l’asfalt del Parcmotor. Carlos Gutiérrez va fer segon, i Ivan Martos tercer.

La pròxima cursa del Campionat del Mediterrani de Velocitat se celebrarà al circuit de Barcelona-Catalunya el pròxim 23 de juliol.

La categoria de Clàssiques Velocitat Asfalt va tenir a Carlos Carreira com a pilot més ràpid scratch en els entrenaments cronometrats del matí. Agustí Miquel va liderar la categoria de Clàssics 70, mentre que a Clàssics 80 ho faria Manuel Segarra. A Clàssic B José Guillermo Mestre pujaria al esglaó més alt del podi, i Pere Auradell ho faria en Clàssic C. Dins de Maxi Clàssic, el grup més nombrós de les clàssiques de velocitat, el gallec Carlos Carrera acabaria en primera posició, seguit de Antonio Merino i Jorge Santiago Cabanes.

Fotos: Joan Santos i Miguel Morata

formacio portada

Formació de Pilots


Amb els projectes Talents Velocitat, Enduro i Motocròs conjuntament amb la Federació Catalana de Motociclisme.
llegir més
formacio monitors

Formació de Monitors


La Fundació Catalana per l'Esport del Motor ha iniciat el procés per l’obtenció del Títol de Monitor de Motociclisme.
llegir més
curses portada petit

Curses


La FCEM continua essent l’encarregada de l’organització de les curses de motociclisme que s’hi practiquen durant la temporada.
llegir més
 

Curses

La FCEM continua essent l’encarregada de l’organització de les curses de motociclisme La Fundació Catalana per L’Esport del Motor continuarà duent a terme totes les curses de motociclisme que es realitzin dins les instal•lacions de Parcmotor Castellolí, ve sigui en el circuit de velocitat com en les diferents àrees offroad del complex.

 

Comparteix amb nosaltres

Fundació Catalana per l'Esport del Motor


Ctra. Nacional IIa Km. 560 08719 Castellolí (Barcelona)
TEL 634 417 077
info@fcem.cat

La Fundació

La FCEM es va fundar el 2002 fruit de l’acord amb la Federació Catalana de Motociclisme i la Secretaria General de l’Esport de la Generalitat de Catalunya, la qual va reforçar així la seva confiança en el projecte que ampliava el suport institucional del Campus del Motor, Polígon Industrial Can Parera, juntament amb l’Ajuntament de Castellolí, el Consell Comarcal de l’Anoia i la Unió Empresarial de l’Anoia

Parcmotor Castellolí

logo invertit
Amb una superfície de 60 hectàrees, les instal·lacions de  Castellolí disposa de circuits d’asfalt i de terra per la pràctica de l’esport del motor